یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
بذ

حوزه/ حجت الاسلام قاسمی گفت: حضور پرشور و میلیونی مردم در نماز جمعه نصر، بهترین دلیل بر امام شناسی و ولایت پذیری مردم قدرشناس ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی درخطبه‌های این هفته نمازجمعه ابوزیدآباد درمصلای این شهر ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) به شیعیان و دوستان خود فرمودند، تقوای الهی را پیشه کنید و در امور دین ورع داشته باشید، در تقرب جستن به خداوند کوشا باشید و در صحبت‌ها صداقت داشته باشید.

امام جمعه بخش کویرات ضمن تسلیت وفات شهادت گونه حضرت معصومه(س) گفت: از آن حضرت در تعابیر به فاطمه ثانی و بانوی بزرگ جهان اسلام نام برده می‌شود.

وی یادآورشد: در روایتی همان رفتار و رویکردی که پیامبر اسلام(ص) در برابر حضرت فاطمه زهرا(س) داشتند، امام موسی بن جعفر(ع) نیز با حضرت معصومه(س) در پیش گرفته بودند.

حجت الاسلام قاسمی، با بیان اینکه در وصف و توصیف منزلت حضرت معصومه(س) همین بس که امروز به عنوان پایگاه فقه جعفری و نشر معارف اهل بیت(ع) شناخته شده‌اند و در حرم و حریم ایشان نشر معارف اسلامی و دینی جاری است، گفت: حضرت معصومه(س) معدنی ارزشمند برای توسلات بزرگان دینی محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: حتی ملاصدرا بیان کرده که در برخورد با پیچیدگی‌های علمی به حرم حضرت معصومه(س) حرکت می‌کردم و دو رکعت نماز می‌خوندم و به مدد این بانوی بزرگ مشکلات بر من حل می‌شد.

حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: ثواب و پاداش فراوان و پاداش زیارت معادل با بهشت ویژگی‌های منحصر به فرد زیارت حضرت معصومه(س) می‌باشد.

امام جمعه ابوزید آباد، ضمن اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان، یادآور شد: هفته پیوند اولیا و مربیان بهترین و مناسب‌ترین فرصت برای فراهم کردن زمینه تحقق همکاری و همدلی میان خانه و مدرسه است.

وی با بیان اینکه مسئولیت تربیتی فرزندان تنها به عهده پدر و مادر یا مدرسه نیست بلکه مسئولیتی است مشترک بین خانه و مدرسه، یادآور شد: زمانی فرزندان ما به اهداف عالی تربیتی خواهند رسید که هر دو نهاد خانه و مدرسه احساس مسئولیت کنند و نسبت به وظایف خود هماهنگ عمل کنند.

حجت الاسلام قاسمی ضمن تبریک اعطای نشان فتح از سوی مقام معظم فرمانده کل قوا به سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابراز کرد: این نشان فتح به سردار سرافراز اسلام درحقیقت نمادی است از قدردانی ملت بزرگ و با فرهنگ ایران اسلامی از تلاش‌های ارزشمند صورت گرفته در وعده صادق ۱ و ۲.

امام جمعه ابوزید آباد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند مردم مظلوم فلسطین غزه و لبنان به معنای واقعی کلمه مجاهدت می‌کنند و لذا بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب الله سرافراز بایستند، گفت: در راستای اجرای فرمان ولی امر مسلمین جهان جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در قالب طرح شهید گرانقدر سردار نیلفروشان از روز ۱۹ مهر لغایت ۲۸ مهر ماه توسط پایگاه‌های بسیج وهلال احمردر تمامی شهرستان‌های استان اصفهان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام قاسمی، به حضور میلیونی مردم عاشق نظام و انقلاب و ولایت و رهبری در نماز جمعه تهران به امامت امام المسلمین مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: حضور پرشور و میلیونی مردم در نماز جمعه نصر، بهترین دلیل بر امام شناسی و ولایت پذیری مردم قدرشناس ایران اسلامی است.

حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: نماز نصر صحنه بیعت مجدد با ولی امر مسلمین بود که در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به عنوان روزی سرنوشت ساز ثبت شد که برای امت اسلامی در تاریخ ثبت شد.

وی ابراز کرد: حضور مقام معظم رهبری در جمع نمازگزاران جمعه تهران، نشانگر اوج عظمت و اقتدار و آزادگی و مقاومت جهان اسلام در برابر استکبار و ظالمان بود.

انتهای پیام /.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha